توییتر، تبلیغات ضد تسلا را حذف می کند!

توییتر، تبلیغات ضد تسلا را حذف می کند!

با فناوری: یک گروه ضد ˮتسلاˮ اعلام نمودند که توییتر مبادرت به حذف تبلیغات منتقد این شرکت خودروسازی کرده است.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، همان گونه که توییتر تعلیق کردن حساب هایی را شروع کرد که جعل هویت مالک جدید آن "ایلان ماسک"(Elon Musk) هستند، به نظر می آید این پلتفرم، تبلیغاتی که "تسلا"(Tesla) را مورد انتقاد قرار می دهند هم رد می کند.
"پروژه سحرگاه"(The Dawn Project) که یک گروه ضد تسلا است، به تازگی یک آگهی تمام صفحه ای را در "نیویورک تایمز"(New York Times) منتشر نموده که ادعا می کند سیستم کاملا خودران این خودروساز، خطر جانی را برای عابران کودک به همراه دارد.


این گروه کوشش کرد تا این آگهی را در توییتر اطلاع رسانی کند اما اخطاریه ای در خصوص عدم تایید آن به علت سیاسی بودن دریافت کرد. با این حال، بنیان گذار این گروه، آگهی را به حساب خود ارسال کرده و آگهی هنوز حذف نشده است.
این آگهی، آزمایشی را که توسط این گروه در ماه اکتبر انجام شد، توضیح می دهد و ادعا می کند که سیستم برای مانکن های کوچکی که از جاده عبور می کنند، متوقف نمی شود.
سخنگوی پروژه سحرگاه در مصاحبه با دیلی میل اظهار داشت: به نظر می آید که تصاحب این پلت فرم شبکه های اجتماعی توسط ماسک، چنین تغییراتی را بوجود آورده است که یکی از اولین نمونه ها از چنین تغییراتی بعد از تصاحب توییتر به حساب می آید.
وی ادامه داد: "دن اوداود"(Dan O'Dowd)، بنیان گذار پروژه سحرگاه و همینطور کل این پروژه، در گذشته تبلیغاتی را منتشر نموده اند که بر خیلی از خطرات خودرانی کامل تسلا تاکید داشته اند. این تبلیغات پیش تر توسط توییتر تأیید شده بودند. آنها تبلیغاتی را منتشر نموده اند که توجه را به نقص های "تسلا اف اس دی"(Tesla FSD) جلب می کند. دن برای اعتراض به تصمیم ممنوعیت تبلیغات برنامه ریزی می کند چونکه این موضوع، یک نگرانی حیاتی برای امنیت عمومی است.


دیلی میل برای اظهار نظر با توییتر تماس گرفت. سیاست های توییتر اجازه نمی دهند که محتوای سیاسی در این پلت فرم تبلیغ شود. در صفحه پشتیبانی توییتر آمده است: ما این تصمیم را برپایه اعتقاد خود گرفته ایم که پیام های سیاسی را باید به دست آورد، نه اینکه آنها را خرید.
توییتر تبلیغات سیاسی را این گونه تعریف می کند: محتوایی که شما را به یک نامزد، حزب سیاسی، یک مقام دولتی منتخب یا منصوب، انتخابات، همه پرسی، رای گیری، قانون، مقررات، دستورالعمل یا نتیجه قضایی ارجاع می دهد. تبلیغاتی که حاوی ارجاع به محتوای سیاسی، همچون درخواست برای رای دادن، درخواست حمایت مالی و پشتیبانی از یا ضد هر یک از انواع محتوای سیاسی ذکرشده در بالا باشند، تحت این سیاست ممنوع هستند. همچنین، ما اجازه تبلیغات از هر نوع را توسط نامزدها، احزاب سیاسی، مقامات دولتی منتخب یا منصوب نمی دهیم.
با این حال، اوداود مدت زیادی است که این کار را در مورد ماسک انجام داده و حتی کمپین خویش را در اوایل سالجاری با تمرکز روی این خودروساز اجرا کرد. اوداود بخصوص به این مورد پرداخت که نرم افزار تسلا وحشتناک است.
سخنگوی پروژه سحرگاه به دیلی میل اظهار داشت: این بومی کالیفرنیا برپایه تحقیقات انجام شده توسط پروژه سحرگاه، بعد از مشاهداتی در خصوص اینکه نرم افزار هر هشت دقیقه یک مرتبه به شکل جدی گرفتار نقص عملکرد می شود، آزمایش نرم افزار تسلا اف اس دی را شروع کرد و از آن زمان به آزمایش این فناوری ادامه داد تا اطمینان حاصل شود که جاده های عمومی در مقابل قطعات معیوب و آزمایشی ایمن می مانند.
برپایه گزارش "ورج"(The Verge)، اوداود مالک نرم افزار "گرین هیلز"(Green Hills) است که برای خیلی از رقبای اصلی تسلا، همچون "جنرال موتورز"(General Motors)، "ب ام و"(BMW) و "فورد"(Ford) نرم افزار تولید می کند.
حامیان تسلا به کمک ماسک آمده اند و خاطرنشان کرده اند که تبلیغات اوداود، تهمت هایی برای رسیدن به منافع مالی و شخصی هستند.
ماسک و اوداود در ماه ژانویه در توییتر در رابطه با اتهامات پروژه سحرگاه صحبت کردند.
ماسک نوشت: نرم افزار گرین هیلز، انبوهی از زباله است.
اوداود پاسخ داد: ایلان ماسک وقتی اشتباه می کند، همیشه به توهین متوسل می شود.
آخرین توئیت در مورد اینکه سیستم تسلا ظاهرا هنگام حرکت، برای مانکن های بچه متوقف نمی گردد، صحبت می کند. با استفاده از نسخه تمام خودران تسلا معروف به "Beta 10.69.2.2" که جدید ترین نسخه این سیستم است، این وسیله نقلیه با سرعت ۱۵ مایل در ساعت با یک مانکن ۲۹ اینچی برخورد کرد و با سرعت ۲۰ مایل در ساعت از روی یک مانکن چهار فوتی عبور کرد.


پروژه سحرگاه، آزمایش مشابهی را در ماه آگوست انجام داد و تصریح کرد که نتایج جدید اشتراک گذاشته شده را تایید می کند. همین کار سبب شد که تسلا دستور توقف و انصراف را ارسال نماید.
در هر حال، خبر رد شدن توئیت بعد از آن منتشر گردید که چندین حساب توییتر به علت جعل هویت ماسک تعلیق شدند. این حساب ها به علت تغییر نام نمایه خود به ایلان ماسک بدون اینکه مشخص شود یک حساب تقلیدی است، به جرم به چالش کشیدن خط مشی جدید توییتر در مقابل جعل هویت، به حالت تعلیق درآمدند. این سیاست جدید بعد از آن اعمال شد که بعضی از افراد مشهور در واکنش به تصمیم ماسک در خصوص عرضه حساب های تاییدشده به مبلغ هشت دلار در ماه، نامهای نمایشی توییتر خویش را تغییر دادند.




منبع:

1401/08/19
11:10:46
5.0 / 5
480
تگهای خبر: آزمایش , تبلیغات , تحقیقات , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است