از سوی مركز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری؛
گزارش عملکرد وزارت ارتباطات در حوزه ارتباطات مردمی
با فناوری: جزییات و فاکتورهای رتبه بندی نهایی وزارت ارتباطات و فناوری از نظر ارتباطات مردمی اعلام گردید.
به گزارش با فناوری به نقل از مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، همزمان با جابجایی و تغییرات جدید اعضای کابینه و برمبنای دستور رییس جمهور درباب ارائه کارنامه شفاف از ارزیابی عملکرد وزارتخانه ها، نخستین گزارش کارنامه مردمی دستگاه های اجرائی از طرف رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اعلام گردید.
نخستین گزارش وزارتخانه ای در حاشیه پاسخگویی برخط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به این وزارتخانه تحویل داده شد.
احمد صالحی، رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بیان داشت: از این پس مقرر است کارنامه مردمی هر وزارتخانه در قالب گزارش ارزیابی عملکرد با حضور اصحاب رسانه به وزرای مربوطه ارائه شود. گزارشی که شامل شاخص هایی همچون توجه به کارگروه صدای مردم (شاخص های شش گانه)، ملاقات چهره به چهره (شاخص های شش گانه)، پاسخگویی برخط سامانه ۶۱۳۳ (شاخص های چهارگانه)، ستاد ارتباطات مردمی سفرها شکلی و محتوایی (شاخص های به ترتیب بیست وپنج ونه گانه)، سامد (شاخص های کمی و کیفی هفتگانه) است.
وی اضافه کرد: ارائه این گزارش ها معیار و سنجش دقیقی بمنظور تمییز دادن دستگاهها و مدیران دولتی کارآمد و ناکارآمد و یا دارای نقاظ ضعف از یکدیگر است. این مهم سبب می شود تصمیم گیران با نگاه همه جانبه و روشن تری حرکت پرشتاب دولت را در راه حل مشکلات وپیگیری مطالبات ودرخواست های مردم تنظیم کنند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری افزود: در همین راستا آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور در بهمن ماه گذشته در جریان بازدید از مرکز ارتباطات مردمی و پاسخگویی به تماسهای مردمی اظهار داشته بود: علاوه بر مطالعه و پیگیری شخصی گزارش های ارسالی این مرکز، این گزارش ها، یکی از مراجع اصلی ارزشیابی عملکرد دستگاهها و مدیران دولت می باشد.
حجت الاسلام صالحی، رییس مرکز ارتباطات مردمی نیز در برنامه تلویزیونی صف اول اظهار داشته بود: یکی از وظایفی که مرکز برعهده دارد نظارت و ارزیابی عملکرد است. به عبارتی نبض دولت و تب سنج عملکرد دولت از دید مردم هم برعهده مرکز است. بر این اساس بدون تعارف و بدون رودربایستی ارزیابی عملکرد دستگاهها و مدیران را ارائه خواهیم داد.
رتبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا آخر سال ۱۴۰۱ از بین ۳۰ دستگاه اجرایی ردیف شاخص رتبه ۱ ملاقات چهره به چهره
(شاخصهای پنجگانه) ۱ ۲ سامد
(شاخصهای کمی و کیفی هفت گانه ۳ ۳ پاسخگویی برخط۶۱۳۳
(شاخص های چهارگانه) ۹ ۴ ستادارتباطات مردمی(شکلی)
(شاخصهای بیست و پنجگانه) ۱۵ ۵ صدای مردم
(شاخص های ششگانه) ۱۸ ۶ ستادارتباطات مردمی(محتوایی)
(شاخص های نه گانه ۲۴
منبع: bafanavari.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب