رگولاتوری اعلام كرد؛

بیشترین شکایت کاربران در زمینه ارتباطات

بیشترین شکایت کاربران در زمینه ارتباطات

به گزارش با فناوری، مدیرکل صیانت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری اعلام نمود: در سال قبل 198هزار و 15 شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (195) درج شده که در مقایسه با سال 1400، حدود 8 درصد افزایش داشته است.


به گزارش با فناوری به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره داغی با اشاره به این که بیشترین شکایات در سال ۱۴۰۱ مربوطه به خدمات تلفن ثابت و ارتباطات داده ها می شود، اظهار داشت: در سال قبل ۱۰۷ هزار و ۹۹۳ شکایات در مورد شرکت مخابرات ایران ثبت شده است، در صورتیکه این آمار در سال قبل ۹۱ هزار ۸۰۱ شکایت شده که این رقم نشان دهنده رشد حدود ۱۷ درصدی شکایات در این حوزه می باشد. وی استانهای تهران، خوزستان، خراسان رضوی، مازندران و اصفهان را پنج استان با بیشترین معرفی و در ارتباط با موضوع شکایات پرتکرار بیان کرد: قطع ارتباط، عدم تامین کابل سرقت شده، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم واگذاری خط تلفن ثابت ثبت نام شده، عدم جمع آوری سرویس و تاخیر در نصب و راه اندازی سرویس همچون شکایات پرتکرار حوزه خدمات تلفن ثابت هستند. قره داغی ارائه خدمات تلفن همراه را دومین حوزه پر شکایت دانست و عنوان کرد: ۴۹ هزار و ۳۱۱ شکایت در سال ۱۴۰۱ از حوزه خدمات تلفن همراه ثبت شده است که سهم همراه اول از شکایات ثبت شده در سال قبل ۳۲ هزار و ۸۲۹ شکایت، سهم شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ۱۲ هزار و ۲۸۲ شکایت و سهم رایتل ۴ هزار و ۱۰۲ شکایت بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، همراه اول حدود ۱۰ درصد و رایتل حدود ۱۴ درصد افزایش و در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل حدود ۷ درصد کاهش داشته است. وی قطعی سیمکارت، عدم آنتن دهی شبکه موبایل، عدم امکان ارسال و یا دریافت پیامک، عدم دسترسی به اینترنت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، دریافت پیامک تبلیغاتی، تخلیه سیمکارت و... را همچون شکایت های پر تکرار مردم در زمینه ارائه خدمات تلفن همراه دانست و عنوان کرد: استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز و فارس نیز پنج استان پر شکایت در این عرصه هستند. مدیرکل صیانت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، با اشاره به کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات، در سامانه ۱۹۵ اظهار داشت: میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در زمینه ارائه خدمات تلفن همراه از حدود بیش از۱۰ روز کاری در سال ۱۴۰۰ به ۷ روز کاری در سال ۱۴۰۱ کم شده است. قره داغی اقدامات انجام شده توسط کمیته صیانت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را دلیل کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایان دانست و اضافه کرد: پاسخگویی شبانه روزی به تماس مشترکان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در مرکز تماس ۱۹۵ در سال ۱۴۰۱ با میانگین زمان انتظار ۲۴ ثانیه موجب رضایت بیش از ۸۵ درصدی تماس گیرندگان شده است. علاوه بر این، تولید درخت دانش برای بالغ بر۱۰ شکایات پر تکرار سامانه ۱۹۵، بمنظور ثبت صحیح و دقیق شکایت توسط مشترکان، جلوگیری از اعمال سلیقه و ایجاد وحدت رویه میان رگولاتوری و دارندگان پروانه حوزه ICT در رسیدگی و پاسخگویی به شکایات موجب تسریع در این روند شده است. وی برگزاری بیش از ۳۰ کمیته عالی صیانت از حقوق مصرف کننده با حضور نمایندگان دفتر بازرسی، نمایندگان ستاد و مناطق نه گانه سازمان برای تعیین تکلیف ۶۰۰ شکایت باز و رفع نشده ارجاعی از طرف مناطق نه گانه سازمان را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ دانست و عنوان کرد: ایجاد سامانه نظارت بر خط به مراکز تماس و پشتیبانی اپراتورهای ثابت و سیار و دریافت فاکتورهای مهم مراکز تماس مانند سطح سرویس، تماسهای وروردی، تماسهای پاسخ داده شده، میانگین زمان انتظار، میانگین زمان مکالمه، میزان رضایت از پاسخگویی و... بمنظور ارزیابی، نظارت و ارتقای کیفیت پاسخگویی مراکز تماس و پشتیبانی دارندگان پروانه انجام شده است. مدیرکل صیانت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری پایش و نظارت بر نحوه رسیدگی به شکایات پاسخ داده شده در سامانه ۱۹۵ از طرف مناطق نه گانه و اپراتورهای ثابت و سیار، را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ دانست و اظهار داشت: تمام این اقدامات بمنظور بهبود وضعیت رسیدگی به شکایات و ارتقای سطح رضایتمندی و صیانت از حقوق مشترکان انجام شده است. سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵، با هدف افزایش رضایت مندی کاربران و رسیدگی به شکایت های مردمی در زمینه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده دریافت شکایات کاربران در زمینه های تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان بوده و کاربران می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https: //۱۹۵.cra.ir و یا شماره گیری ۱۹۵ شکایات خودرا ثبت کنند.


منبع:

1402/01/26
15:01:03
5.0 / 5
418
تگهای خبر: اپراتورها , ارتباطات و فناوری اطلاعات , اینترنت , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است