دومین رویداد بین المللی هوش مصنوعی اصفهان شروع به کار کرد

دومین رویداد بین المللی هوش مصنوعی اصفهان شروع به کار کرد

به گزارش با فناوری، اصفهان مراسم افتتاحیه «دومین رویداد سالانه هوش مصنوعی»، امروز پنجشنبه ۳ آبان ماه، با حضور چهره هایی در زمینه علم و فناوری کشور و استان در هتل عباسی اصفهان برگزار گردید.



در آیین افتتاحیه این رویداد، ساره گلی، رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان ضمن اشاره به اهمیت روز افزون هوش مصنوعی در زندگی بشر، اظهار نمود: دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان با هدف برداشتن گامی کوچک در جهت تحقق این فناوری مهم و با همکاری معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان استان اصفهان برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: در قسمت مسابقات این رویداد که در ۵ محور اصلی برگزار می شود، ۱۷۹ تیم دانشجویی شرکت کرده اند که بعد از داوری توسط ۵ کمیته، ۱۳ تیم برتر جهت شرکت در مرحله نهایی معرفی شده اند. همینطور در قسمت سرمایه گذاری، ۴۸ شرکت و ۷ واحد صنعتی بزرگ استان و کشور به بیان پتانسیل ها و ظرفیتهای سرمایه گذاری خود می پردازند.

گلی خاطرنشان کرد: در قسمت نمایشگاهی این رویداد، ۱۰۱ شرکت در ۱۱۰ غرفه و چهار واحد بزرگ اقتصادی به نمایش محصولات و ایده های فناورانه خود می پردازند و در قسمت گردهمایی هم سخنرانانی از آمریکا، اروپا، آسیای شرقی و کره جنوبی به بیان تجربیات خود خواهند پرداخت.

در این آیین، مهدی جمالی نژاد، استاندار اصفهان هم ضمن اشاره به پیشینه علمی و فرهنگی اصفهان، اظهار داشت: این شهر تاریخی همواره با هوش ذاتی و مثال زدنی مردمش، کانون گرم و تابنده فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است. با عنایت به پیشرفت های چشم گیر هوش مصنوعی در سطح جهانی، اصفهان با برخورداری از دانشگاه ها و مراکز دانشی و علمی معتبر و نیروی انسانی خلاق و ماهر می تواند در حوزه های صنعت، کشاورزی، علم و فناوری تحولی نو را رقم بزند.

همچنین، شهرام دبیری، معاون امور مجلس رئیس جمهوری ضمن اشاره به جایگاه ایران در حوزه هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: ایران از نظر تولیدات علمی رتبه پانزدهم را در دنیا دارد، اما از نظر استفاده از هوش مصنوعی هنوز جایگاه مطلوبی ندارد و باید در این حوزه تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: هوش مصنوعی در زمینه های مختلف همچون صنعت، سلامت، انرژی، کشاورزی، حمل و نقل، امور اقتصادی، آموزش، پژوهش، محیط زیست و حتی حکمرانی خوب، پیشرفت های قابل توجهی داشته است. طبق پیشبینی ها، هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ می تواند رشد اقتصادی جهان را تا حدود ۱۶ تریلیون دلار افزایش دهد.




منبع:

1403/08/04
10:53:31
5.0 / 5
106
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , تولید , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است