زاكربرگ:

عینک های واقعیت افزوده هولوگرافیک از راه می رسند!

عینک های واقعیت افزوده هولوگرافیک از راه می رسند!

با فناوری: مارک زاکربرگ در یک مصاحبه جدید، افکار خود و برنامه های شرکت متا برای عینک واقعیت افزوده هولوگرافیک را به اشتراک گذاشته است.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا، هدف نهایی دستگاهی است که می تواند بطور کامل تلفن شما را با یک رابط فضایی جایگزین کند که سر شما را بالا نگه می دارد و دستان شما آزاد خواهد بود و در عین حال دسترسی به تمام اطلاعات مورد نیاز را فراهم می آورد.
به نقل از دیجیتال ترندز، زاکربرگ می گوید که او پیش بینی می کند که سه مدل اصلی عینک هوشمند تبدیل به ابزاری استاندارد جهت استفاده روزانه می شوند. نخستین مورد هم اکنون دردسترس است که عینک های صوتی و دوربین دار با قابلیت های هوش مصنوعی یکپارچه هستند. عینک های هوشمند متا ری بن ۳۰۰ دلاری در این دسته قرار می گیرند. در مرحله بعدی یک صفحه نمایش کوچک(HUD) می تواند اضافه شود.
عینک هوشمند دارای صفحه نمایش کوچک به شما این را امکان می دهند که اعلان ها را ببینید، پیام ها را دریافت کنید و به آنها پاسخ دهید و با یک نمایشگر با هوش مصنوعی تعامل داشته باشید.
البته، هیجان انگیزترین آنها عینک های واقعیت افزوده با نمای هولوگرافیک کامل است که به شما امکان می دهد با دوستان خود در هر کجای دنیا طوری ارتباط برقرار کنید که انگار در اتاق شما هستند. زاکربرگ در مصاحبه ۴۰ دقیقه ای نمونه ای از چت کردن با یکی از دوستانش را نشان داد در صورتیکه هر کدام از دو طرف عینک های واقعیت افزوده آینده متا را داشتند.
با بهره گیری از این عینک می توانید با یکدیگر کار کنید، بازی کنید و روی یک بوم نقاشی خلق کنید.
این مفهوم جدیدی نیست، اما شنیدن این که متا فعالانه روی این آینده کار می کند و درحال نمونه سازی محصولاتی است که حالا می توانند این کار را انجام دهند، وسوسه انگیز است.
آن چه که عینک های واقعیت افزوده هولوگرافیک را هیجان انگیز می کند این است که قابلیت ها در یک جفت عینک سبک وزن گنجانده می شود که می توانید ساعت ها بدون قطع ارتباط با واقعیت، آنها را بپوشید.
در نهایت، عینک های واقعیت افزوده دارای قابلیت ردیابی چشم و دست خواهند بود، اما نخستین نسخه ها ممکنست به یک کنترلر متکی باشند. متا به جهت اینکه دستان شما را آزاد نگه دارد، درحال ساخت یک مچ بند عصبی است که حرکت دست و انگشت شما را تشخیص می دهد.
این بدان معناست که شما می توانید کنترل های مجازی را اجرا کنید، کلمات را روی صفحه کلید مجازی تایپ کنید و با اشیاء فضایی تعامل داشته باشید.
اگر امیدوار بودید که عینک واقعیت افزوده متا امسال ارائه شود باید اظهار داشت که این احتمال وجود ندارد. با این وجود، عینک هوشمند ری بن بتا نقطه شروع خوبی است و حتی ممکنست بتوانید به زودی سبک مورد نظر خودرا سفارش دهید.
زاکربرگ فکر نمی کند که به این زودی ها عینک جایگزین تلفن همراه شما شود، و می گوید که ممکنست ۱۰ سال دیگر همچنان از تلفن های هوشمند استفاده نمائیم. با این وجود، با بهبود فناوری عینک های واقعیت افزوده، این تلفن های همراه هوشمند کمتر و کمتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
او اضافه کرد: متا تقریباً آماده است تا نمونه اولیه نخستین عینک واقعیت افزوده خودرا به نمایش بگذارد، اما آنها آنرا به شکل گسترده به فروش نخواهند رساند. آنها می خواهند پیش از تولید در مقیاس زیاد، محصولی مقرون به صرفه و باکیفیت بالا داشته باشند.




منبع:

1403/04/10
09:48:41
5.0 / 5
311
تگهای خبر: استاندارد , بازی , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است