فروشندگان چینی با افزایش تعرفه های جدید پشت آمازون را خالی کردند
به گزارش با فناوری، فروشندگان چینی محصولات در پلت فرم آمازون اعلام نموده اند با افزایش تعرفه های مالیاتی آمریکا، مجبور هستند قیمت محصولاتشان را بالا برند یا این بازار را ترک کنند.
به گزارش با فناوری به نقل از رویترز، فروشندگان و رئیس اتحادیه بزرگترین تجارت الکترونیک چین اعلام نمودند به علت افزایش بی سابقه مالیات بر واردات آمریکا، شرکتهای چینی که در آمازون کالاهایشان را می فروشند خویش را برای افزایش قیمتها در آمریکا و در غیراینصورت رها کردن بازار این کشور آماده کرده اند. ترامپ روز گذشته اعلام نمود تعرفه هابر واردات محصولات چینی را از ۱۰۴ درصد در وضعیت فعلی به ۱۲۵ درصد می رساند و همین مساله احتمال تنش بین دو اقتصاد بزرگ را بیشتر کرد. وانگ شین رئیس اتحادیه Cross-Border E-Commerce شنژن که نماینده بیشتر از سه هزار فروشنده آمازون است، در اینباره می گوید: مبحث فقط مالیات نیست. کل ساختار هزینه درهم ریخته است. باقی ماندن در بازار آمریکا برای کسب و کارها دشوار می باشد. وی اشاره نمود تعرفه های مالیاتی امکان دارد به تاخیر در ارسال محموله های مشتریان و افزایش هزینه های لجستیکی هم منجر شود. او در اینباره اضافه کرد: برای اشخاصی که در کسب و کار تجارت الکترونیک فرامرزی فعالیت می نمایند، این یک ضربه بی سابقه است. برخی فروشندگان تصمیم دارند قیمت هایشان را در بازار آمریکا بالا برند و برخی دیگر به دنبال بازارهای جدید هستند. حدود نیمی از فروشندگان آمازون در چین مستقر هستند و بیشتر از ۱۰۰ هزار کسب و کار آمازون در شهر شنژن فعالیت می نمایند و سالانه ۳۵.۳ میلیارد دلار درآمدزایی دارند. علاوه بر آن چین مقر کارخانه های خیلی از پلت فرم های تجارت الکترونیک مانند شین و تمو است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب