رونمایی از تندیس ملی پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان
با فناوری: مراسم رونمایی از تندیس ملی پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان اجرا شد.
به گزارش با فناوری به نقل از روابط عمومی ایرانسل، روز گذشته ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۳، همزمان با برگزاری شورای روابط عمومی جایزه پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان، مراسم رونمائی از «تندیس ملی پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان»، با حضور دکتر حسین فرهیدزاده معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان ملی حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، حسین زاده قشمی مدیرکل روابط عمومی و تشکل های سازمان حمایت مصرف کنندگان، معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران بنگاه های اقتصادی و اهالی رسانه، در محل وزارت صمت اجرا شد. ایرانسل، به عنوان اپراتور پیشرو در کسب رضایت مشتری، قبل از این در ۹ دوره، موفق به دریافت تندیس و گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان شده است. رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در مراسم رونمایی از «تندیس ملی پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان»، با تکیه بر این که «هدف ما، ارائه خدمات بیشتر به شرکت های پایبند به حقوق مصرف کننده است»، اظهار داشت: با وجود اینکه، این سازمان کار نظارتی می کند، اما به سبب مسایل اقتصادی و سیاستهای کشور، نوک پیکان به طرف این سازمان است تا فضای آرامی را برای مردم بوجود آورد. فرهیدزاده، با اشاره به تغییرات در عرصه سیاستگذاری و پیشرفت این دوره از جایزه، توضیح داد: با حمایت های اعضاء شورای سیاست گذاری، بدنبال رویه های جدیدی برای پیشرفت جایزه بودیم. از دو سال پیش، موضوعات هوش مصنوعی را مطرح کردیم؛ از شعار سال و مشارکت مردم بهره بردیم و با بهره گیری از نظرسنجی هایی از اتحادیه ها، انجمن ها و سندیکاها، از شرکتها دعوت کردیم تا معتبرترین و مردمی ترین جایزه را اهدا نماییم.
در ادامه مراسم، مدیرکل روابط عمومی و تشکل های سازمان حمایت مصرف کنندگان، با اشاره به مراحل ارزیابی این جایزه، بیان کرد: در این دوره، ۱۲۰۰ شرکت در ارزیابی اولیه ثبت نام کردند که از میان آنها ۸۰۰ شرکت در همان مرحله اولیه رد شدند، ۴۰۰ شرکت به مرحله بعدی ارزیابی راه پیدا کردند و در نهایت، ۵۵ شرکت مورد ارزیابی غائی قرار گرفتند. به برخی از آنها، تندیس طلایی، نقره ای و برنزی اهدا خواهد شد. به تعدادی نیز فقط گواهی نامه تعلق می گیرد. زاده قشمی، اضافه کرد: شرکت هایی که تندیس طلایی دریافت می کنند، دارای استانداردهای جهانی هستند و پرونده ای برای آنها ثبت نشده است. این موفقیت بزرگی است که این شرکتها حتی یک پرونده تعزیراتی هم ندارند، پرونده حقوقی که اصلاً. می توان گفت، این تندیس، مردمی ترین جایزه است، برای اینکه تشخیص اهدای آن، بر طبق نیاز و خواسته مردم صورت می گیرد. وی، با اشاره به تاریخچه برگزاری این جایزه، اظهار داشت: جایزه «تندیس ملی پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان»، ۲۳ سال است که فعالیت می کند و به واقع یکی از سختگیرانه ترین جوایز بشمار می رود. تلاش داشتیم تا تغییراتی در روند جایزه صورت گیرد، به این علت فراخوانی دادیم تا دانشگاه ها در این راه به ما کمک کنند. با این اوصاف امیدواریم در سال بعد، این جایزه با معیارهای جدیدتری صورت گیرد. در مراسم رونمائی از «تندیس ملی پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان» از آرمان فرحبخش، برای طراحی این تندیس تقدیر گردید. این جایزه با هدف افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات، برای رعایت حقوق مصرف کنندگان، افزایش اعتماد و تشویق مصرف کنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات در راستای ارائه محصولات کیفی، تلاش در راستای برقراری قیمت عادلانه، تحویل بموقع و ارائه مطلوب خدمات بعد از فروش و تشویق مصرف کنندگان، توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بطور سالانه انجام می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب